Strategia Rozwoju Polskiego Rynku Muzycznego przyjęta!

Rada Polskiego Rynku Muzycznego przyjęła Strategię Rozwoju Polskiego Rynku Muzycznego. 12 organizacji branży muzycznej reprezentujących poszczególne podsektory rynku muzycznego pracujących wspólnie z przedstawicielami rozgłośni radiowych, bileterii i serwisów streamingowych na forum Rady Polskiego Rynku Muzycznego wypracowało wspólnie kluczowe postulaty, których wdrożenie na poziomie rządowym, samorządowym lub wewnątrz-branżowo pozwoli zniwelować bariery rozwojowe polskiego rynku muzycznego i stworzyć stabilny system do rozwoju rynku i wszystkich osób i podmiotów w nim pracujących. 

SRPRM będzie dokumentem żywym, dostosowywanym do zmieniającego się otoczenia legislacyjno-gospodarczo-technologicznego i uwzględniającym najbardziej aktualne wyzwania rozwojowe polskiego sektora muzyki. 

Dokument wskazuje 29 postulatów branży muzycznej podzielonych na 6 obszarów interwencji:
1. Legislacja i otoczenie prawne; 
2. Instrumenty finansowe;
3. Edukacja i profesjonalizacja;
4. Promocja muzyki w kraju i wsparcie eksportu;
5. Infrastruktura;
6. Badania i analizy;

Ponadto strategia adresuje także wyzwania wewnątrz-branżowe. 

Rada rozpoczęła już rozmowy z przedstawicielami rządu i parlamentu mające na celu wdrożenie postulatów branży muzycznej ujętych w strategii oraz podjęcie innych kluczowych dla rynku interwencji.